Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
ismail hakki altuntas
Publicité
Archives
ismail hakki altuntas
16 juillet 2023

KOMPLE ALTIN ŞAFAK BÜYÜSÜ SİSTEMİ GİRİŞ

 

 

 

İsrail Regardie

 

KOMPLE ALTIN ŞAFAK BÜYÜSÜ SİSTEMİ

 

İngilizceden çeviri: Anna Blaze Editör: Alexey Osipov

Danışman editör: Shahen Yeremyan

 

  • YAYINCIDAN
  • Altın Şafak Tarihi (ilk yıllar)1
  • CİLT I Sihirli Alfabe
  • GİRİİŞ
  • ÖZGÜRLÜK
  • BATI ESOTERİK GELENEĞİ
  • KENDİNE ADAM
  • OKUYUCUYA DİKKAT
  • PSİKO-FİZİKSEL KOMPLEKS HAKKINDA
  • Sihirli Alfabe
  • İbrani alfabesinin büyüsü
  • ALFABE MİSTİSYESİ
  • ESKİ İbrani Telaffuzu Hakkında
  • "VAHİH KABALA"YA GİRİŞ
  • HİYERARŞİLER HAKKINDA
  • TETRAGRAMMATON
  • CİLT II
  • DENETLEMENİN ROLÜ VE ÖNEMİ
  • ALDATMA
  • TAROT, JEOMANTİ VE ASTROLOJİNİN TEMELLERİ
  • TAROT HAKKINDA NOTLAR
  • ASTROLOJİ
  • TATTVALAR HAKKINDA GİRİŞ YAZISI
  • DOĞU GELENEĞİNDE TATTVAS
  • SİMYA
  • CİLT III
  • GELENEĞİN ÇEKİRDEĞİ
  • DİREKLER
  • DÜŞMEDEN ÖNCE CENNET BAHÇESİ
  • DÜŞÜŞTEN SONRA CENNET BAHÇESİ
  • GENEL REHBERLİK VE RUHUN ARINMASI HAKKINDA81
  • SHEM HA-MEFORASH 72-ÖZEL ADI
  • DANIŞMANLARIN BÜYÜLÜ GÖRÜNTÜLERİ
  • MİKROKOZM-İNSAN
  • GENÇ ADEPTLERİN MEYDAN OKUMASI
  • MANEVİ GÖRÜŞ YARDIMIYLA SEYAHAT ETMEK HAKKINDA
  • MİKROKOZM HAKKINDA MAKROKOZM
  • TOPLU TUTMA, TRANSE VE ÖLÜM HAKKINDA
  • KAPILARIN DERECESİ İLE KÜÇÜK USTALILARIN DERECELERİ ARASINDA YAPILACAK İŞLER HAKKINDA
  • AURA'DAKİ HAYAT AĞACI
  • TEORİK DERSLER
  • İLK DERS
  • MEDİTASYONLAR
  • GELİŞİM ALIŞTIRMALARI
  • KUTSAL ADININ MÜHRÜ
  • CİLT IV TEMEL TEKNİKLER
  • GENEL GEREKSİNİMLER
  • Çağırma Teknikleri
  • PENTAGRAM RİTÜELİ
  • YAZ PENTAGRAMININ EN YÜKSEK RİTÜELİ
  • HEXAGRAM RİTÜELİ
  • KÜÇÜK HEXAGRAM RİTÜELİ
  • DÖRT ELEMENTAL ARAÇ
  • DÖRT ELEMENT ALETİNİN TEMİZLENMESİ İÇİN RİTÜEL
  • GÜL VE HAÇ TANIMI
  • GÜL VE ÇAPRAZ RİTÜELİ
  • GÜL VE ÇAPRAZ RİTÜELİNİN AMACI
  • CİLT V BÜYÜNÜN İLKELERİ
  • Tılsımlar İçin Jeomantik Semboller
  • GEOMANTİK ŞEKİLLERİN ÖZELLİKLERİ
  • Tılsımlar ve Parıldayan Tabletler
  • Tılsımlar ve Tılsımlar ÜRETİM YÖNTEMİ
  • SEPHIROTH İSİMLERİNİN HAYAT AĞACI ÜZERİNDEKİ GEOMETRİK ŞEKİLLERİ
  • ÇOKGENLER VE POLİGRAMLAR
  • İŞARETLER
  • İŞARETLER VE CAMEOS
  • TELESMATİK ŞEKİLLER
  • TELESMATİK GÖRÜNTÜLER HAKKINDA DAHA FAZLA BİLGİ
  • TİTREŞİMLİ İSİMLER İÇİN GENEL KURALLAR
  • İLAHİ İSİMLERLE TİTREŞİM TEKNİĞİ
  • İLAHİ İSİMLERİ TİTREŞTİRMENİN BAŞKA BİR YOLU
  • GEOMANTİ
  • MANEVİ GÖRÜŞ İLE DÜŞÜNMEK
  • MANEVİ GÖRÜŞ İLE DÜŞÜNMEK ÜZERİNE
  • CİLT VI
  • YORUMLARLA DIŞ DÜZENİN RİTÜELLERİ
  • BİR NEOFİTİN AÇILIŞ TÖRENİ 0=0
  • SİPARİŞ KABUL TÖRENİ
  • BELGELER HAKKINDA Z-1, Z-2 VE Z-3
  • Z-1 KAPI GİRİŞİ
  • Z-3 BAŞVURU SAHİBİNİ TAPANA TANIŞTIRMA SEMBOLÜ
  • TEORİK TÖREN 2-9
  • FİLOZOF DERECE TÖRENİ 4=7
  • VOLUME VII
  • RR ve AC RİTÜELLERİ VE WAITE KARDEŞLİĞİ
  • Üçüncü Usta:
  • GÜL VE HAÇ KARDEŞLİĞİ
  • BİR NEOFİT DERECESİNİN İTFAİYE TÖRENİ,
  • ADEP GENÇ TÖRENİ
  • ADEP KIDEMLİ TÖRENİ
  • AÇILIŞ
  • CİLT VIII DÜZENİN DİĞER RİTÜELLERİ VE BÜYÜ TEORİLERİ
  • EQUINOX TÖRENİ
  • GÖZCÜ KULESİ TÖRENİ
  • MEZARDA ÇALIŞMA HAKKINDA
  • MEZAR HAKKINDA DAHA FAZLA BİLGİ
  • MEZARIN YEDİ YÜZÜNÜN SEMBOLLERİ
  • PACE47'DE GEREKLİ KAT
  • SİMYA RİTÜELİ
  • ÇAĞRI MELEK HASSAN GÖRÜNÜR ŞEKİLDE
  • NEOFİT DERECESİNİN MISIR İLAHİ BİÇİMLERİ72
  • HACİM IX TAROT
  • TAROT'UN BÜYÜK SIRLARININ İSİMLERİ VE KARŞILIKLARI
  • 78 TAROT KARTLARI, AÇIKLAMALARI VE ANLAMLARI
  • aslar
  • TAROT YARDIMIYLA DENEYİM
  • YİRMİ İKİ BÜYÜK GİZİNİN KISA DEĞERLERİ
  • HAYAT AĞACININ KÜRE İÇİNDEKİ PROJEKSİYONU
  • GÜVENİLİR ASTROLOJİK KAHİN SİSTEMİ
  • TOMX
  • ENOKSİ SİSTEMİ
  • HACİM X ENOKHI SİSTEMİ
  • ENOKYA DİLİ
  • BİRİNCİ BÖLÜM
  • GİZLİ MELEK KONUŞMASI
  • TABLET İMALATI
  • İKİNCİ BÖLÜM
  • ÜÇÜNCÜ BÖLÜM YOD-HE-VAV-HE İSMİYLE YAZIŞMA
  • ASTROLOJİK KARŞILIK, TAROTUN GİZLİLİKLERİNE, İbrani Alfabesinin Harflerine ve Jeomantik Figürlere Karşılık
  • KUVVETLERİN TOPLANMASI KİTABI
  • TABLETLERİ DENETLEYEN DÖRT KUVVETLİ VE BÜYÜK MELEKTEN
  • KIRK SEKİZ MELEK ANAHTAR VEYA ÇAĞRI
  • PİRAMİTLERİN TANRILARI VE KARŞILIKLARI
  • SATRANÇ TAŞLARI REHBERİ
  • SATRANÇ İLE TAROTUN EŞLEŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN GÜLHAÇ RİTÜELİ HAKKINDA
  • ENOKHI SİSTEMİNİN SAYISAL YAPISI
  • ENOKYA SÖZLÜĞÜ
  • UYGULAMALAR * * *
  • TAROTUN KÜÇÜK GİZLİLİKLERİNE DAHİL ASTROLOJİK, MELEKSEL VE ŞEYTANİ GÜÇLER
  • ALBERT KARDEŞİN SİMYA ÖĞRETİMİ VE PARACELSUS ARAŞTIRMA TOPLULUĞU
  • REGARDY VE BEN: BÜYÜK İŞLERDE PSİKOTERAPİNİN YERİ
  • MACGREGOR MATHERS VE GİZLİ CHEADERS
  • GEÇİŞ KAYDIRMALARI
  • Bu nedenle kardeş sevgisi ortak bir sevgi gerektirmez.
  • Aslında, tezahür eden arasındaki bu çatışma
  • Ters: devirmek; yenilgi
  • SEÇİLMİŞ KİŞİLER
  • TERİMLER SÖZLÜĞÜ

 

YAYINCIDAN

 

Altın Şafak Hermetik Cemiyeti'nden neredeyse eksiksiz bir malzeme koleksiyonu ilk olarak İsrail Regardie tarafından 1937-1940'ta 4 ciltlik Altın Şafak'ta yayınlandı. (Regardie, İsrail. Altın Şafak. Chicago: Aries Press, 1937-1940). Bunu, Llewellyn Publications tarafından yapılan birkaç yeniden baskı (1969, 1970, 1971, 1982) izledi ve ilkini neredeyse hiç değişiklik yapmadan yeniden bastı (malzemenin iki ciltte birleştirilmesi ve I. Regardie'nin her yeniden baskı için yeni bir giriş makalesi yazması dışında) ). 1986'da Llewellyn Publications, The Golden Dawn'ın yeni, gözden geçirilmiş ve genişletilmiş bir baskısını, derleyicilerin yorumlarıyla (ne yazık ki, az sayıda ve yeterince ayrıntılı olmayan) ve eksiksiz bir alfabetik dizinle sağlanan tek ciltte yayınladı; bu tek cilt bugüne kadar yeniden basılmaya devam ediyor.

 

Biraz daha önce, 1984'te Falcon Press, Tarikat'ın bugüne kadarki en eksiksiz malzeme koleksiyonu olan The Complete Golden Dawn System of Magic'in (Regardie, İsrail. The Complete Golden Dawn System of Magic) sınırlı bir sürümünü yayınladı. Israel Regardie ve Christopher Hayet tarafından yayınlanmak üzere hazırlanan bu tek cilt, Rusça bu baskının temelini oluşturdu. 1. dört ciltlik baskıda ve Llewellyn şirketinin sonraki yayınlarında yer alan tüm sipariş malzemelerine ek olarak, Falcon Press yayınevinin "Tam Sistem ..." bir dizi ekleme içerir: "Kardeşliğin üç ritüeli A.E. Gözden geçirilmiş bir Altın Şafak öğretisi temelinde bekleyin; I. Regardie tarafından derlenen Enochian dili sözlüğü; farklı yazarların makaleleri Altın Şafak öğretilerinin belirli yönlerine adanmış; Tarikatın çağdaş liderlerinin pratik gelişmelerinin yanı sıra yeni bir giriş makalesi, I. Regardie'nin yorumları ve notları ve alfabetik bir dizin.

 

Rusça yayın, listelenen İngilizce koleksiyonlarının hiçbirinin parçası olmayan sözde Altın Şafak'ın Geçiş Ruloları (isteğe bağlı çalışma için Tarikat üyeleri arasında dağıtılan belgeler) ile desteklenir. Ek olarak, ekler S.L.'nin çalışmalarını içerir. MacGregor Mathers "Tarot: Kart Yorumlama İçin Kısa Bir Kılavuz", Tarikat'ta kullanılan Tarot sistemini daha eksiksiz bir şekilde anlamaya yardımcı olur. Yayın, çevirmen ve editörler tarafından sayfa sayfa yorumların yanı sıra bir terimler sözlüğü ve kısa biyografik notlar ile sağlanmaktadır.

 

* * *

DİRENİŞ VE KARARLILIK

 

Yıllar geçtikçe, bir öğrencinin Büyük Çalışmaya yaklaşırken sahip olması gereken en önemli niteliklerin neler olduğu bana tekrar tekrar soruldu. Normal zihinsel gelişim ve duygusal istikrara ek olarak, bence başarı için iki nitelik daha gereklidir. En iyi şekilde aşağıdaki satırlarda açıklanırlar:

 

Dünyadaki hiçbir şey sebatla kıyaslanamaz.

 

Yetenek yok: Yetenekli kaybedenler her fırsatta bulunur.

 

Bir dahi değil: Tanınmayan bir dahi, kasabanın gerçek bir konuşmasıdır. Ne de eğitim: dünya eğitimli döneklerle dolu.

Ve yalnızca azim ve kararlılık gerçekten her şeye kadirdir.

 

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000223.jpg

 

DOĞUNUN BAYRAĞI BATI'NIN BAYRAĞI

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000233.jpg

 

KABALİTİK HAYAT AĞACI BİR KÜRE İÇİNDEKİ HAYAT AĞACI

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000245.jpg

 

PASTOS KAPAKINDAKİ YÜKSEK VE İLAHİ DAHİ RESÛRATION

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000240.jpg

 

KERUB ÖF TOPRAK KERUB ÖF SU

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000256.jpg

 

HAVA KERUBU ATEŞ BORDÜRÜ

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000251.jpg

 

SONBAHAR ÖNCESİ CENNET BAHÇESİ

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000267.jpg

 

DÜŞÜŞTEN SONRA CENNET BAHÇESİ

 

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000261.jpg

D:\0 wd yedek\acr yedek\1 film indirme\ana_files\000273.jpg

 

 

  • 1. Sol: Doğunun Sancağı. Sağda: Batının Bayrağı
  • 2. Sol: Kabalistik Hayat Ağacı. Sağda: Küre içindeki Hayat Ağacı
  • 3. Sol: Kerub Havası. Sağda: Kerub of Fire
  • 4. Solda: Dünyanın Kerub'u. Sağda: Kerub Suyu
  • 5. Solda: Düşüşten Önce Cennet Bahçesi. Sağda: Düşüşten Sonra Cennet Bahçesi
  • 6. Sol: Revival (Pastos'un kapağındaki resim). Sağda: Supreme Divine Genius (Pastos kapağındaki resim)
  • 7. İlahi formlar
  • 8. Üst: Enochian satranç taşları (Ateş). Alt: Enochian satranç taşları (Hava)

 

İsrail Regardie'nin Tanıtımı

 

 

Altın Şafak Tarihi (ilk yıllar)1

 

"Altın Şafak Tarikatı" diyor Tarikat'ın tarihsel dersi, "üyelerine Hermes'in okült biliminin ve büyüsünün ilkelerinin öğretildiği hermetik bir topluluktur. Geçen yüzyılın ikinci

yarısının başında, Fransa ve İngiltere'de birkaç önde gelen Tarikat Üstadı ve Lideri öldü ve bunun sonucunda Tarikat Tapınaklarındaki hizmet geçici olarak durduruldu.

 

Tarikatımızın Üstatları arasında ve kamuoyunda önemli bir yer, modern Fransız sihirbazlarının en büyüğü olan Eliphas Levi tarafından işgal edildi; Okült üzerine birkaç kitabın yazarı Ragon; Ünlü ve çok ciddi Masonluk Ansiklopedisi'nin yazarı Kenneth M. Mackenzie ve bir kristalde vizyonlar üzerinde düşünme yeteneğine sahip olan ve geride en değerli el yazmalarını bırakan Frederick Hockley. Tarikatın bu ve diğer modern Üstatları, bilgi ve güçlerini eşit derecede seçkin ve bazen daha ünlü seleflerinden aldılar. Onlar bize Teosofi ve Hermetik Bilimin yanı sıra Yüksek Simya doktrinini ve sistemini aktardılar, bu bilgiyi soyu Alman Gül ve Haç Kardeşlerine kadar uzanan, toplumu kurmuş olan birçok kuşak araştırmacıdan aldılar. MS 1398 civarında belirli bir Christian Rosencreutz. <.. .>

 

Mistisizmin Gül Haç canlanması, kabalistlerin çok daha eski bir haham geleneğinin ve başka bir eski okült sanatın - Mısırlıların büyüsünün, Yahudi Pentateuch'ta okuyabileceğiniz gibi, Musa'nın sırlarını çözdüğü, yalnızca bir sonraki aşamaydı. , bu Yahudi sisteminin kurucusu başlatıldı.

 

William Wynn Westcott tarafından 1916'da yayınlanan Facts from the History of Rosicrucianism adlı küçük ama son derece bilgilendirici bir broşürde2, şu ifadeyi buluyoruz: "1887'de SDA'nın izniyle3Avrupalı bir Rosicrucian Adept olan Isis-Urania tapınağı, Altın Şafak Hermetik Tarikatının üyelerine ortaçağ okült bilimlerini öğretmek için kuruldu. MEV Kardeşler tarafından yönetildi4, SA5ve SRMD6; ikincisi, modern İngilizcede tapınak için ritüelleri yazdı ve kendi geliştirmeleriyle eski Gül Haç el yazmalarını (sahibi SA'ya ait) tamamladı.

 

Bu iki pasaj, 19. yüzyılın son çeyreğinde gerçek bir canlanma yaşayan, okült tarihin yakın döneminde muazzam bir etkiye sahip olan Altın Şafak Hermetik Cemiyeti'nin yükselişini anlatıyor. Altın Şafak Tarikatı'nın yakın zamana kadar büyü bilgisinin tek koruyucusu, Batı ülkelerinde herhangi bir önemi olan tek okült tarikat olarak kaldığına ve diğer pek çok okült örgütün tüm yetersiz büyü bilgilerini borçlu olduğuna şüphe yoktur. bu tarikattan sızan bilgilere ve saflarından ayrılan insanların ifşalarına.

 

Altın Şafak Nişanı, hayatın her kesiminden başvuranları kabul etti; üyeleri arasında işadamları ve tüccarlar bir yana, en değerli mesleklerin temsilcileri ve her türlü sanat ve

bilimin şahsiyetleri vardı. Doktorlar ve psikologlar, rahipler, sanatçılar ve filozoflardan oluşuyordu; basit erkekler ve kadınlar, alçakgönüllü ve belirsiz, onun bilgeliğinin pınarından içtiler ve şüphesiz ona ne kadar borçlu olduklarını anlamaktan ve kabul etmekten mutluluk duyacaklardı.

 

Teşkilat, faaliyetleri boyunca aşılmaz bir gizlilik örtüsü altında saklanmayı tercih etti. Gizliliği korumak için, Tarikat'ta benimsenen öğretiler ve öğretim yöntemleri, mürtedleri her türlü cezayla tehdit eden son derece etkileyici yeminlerin katı koruması altındaydı. Bu yeminler, bir veya iki istisna dışında, o kadar dikkatli bir şekilde yerine getirildi ki, genel halkın Tarikat hakkında neredeyse hiçbir fikri yoktu - ne öğretileri, ne de üyelerinin sayısı ve faaliyetleri hakkında. Bu kitapta Altın Şafak öğretilerinin temellerini ele alacağız, ancak zaten az çok bilinenler dışında, Tarikat'ın bir bütün olarak bileşimi hakkında hiçbir şey söyleyemeyeceğiz. Örneğin, diğer birçok yazar ve sanatçıyla birlikte W.B. evet7, Arthur Machen8ve söylentilere göre Arnold Bennett9.

 

Tarikat'ın tarihinin izini sürmeye yönelik önceki tüm girişimlerin yol açtığı neredeyse çözülmez kafa karışıklığından mümkün olduğunca kaçınmak için, Dr. Westcott'un ifadesinde bahsedilen isimlere biraz dikkat etmeliyiz. MEV, 19. yüzyılın önde gelen Masonlarından Dr. William Robert Woodman tarafından benimsenen sloganın kısaltmasıdır. "Sapere Aude" ve "Non Omnis Moriar" sloganları10antikacı ve bilgin, mesleği adli tabip olan Dr. Westcott'a aitti. SRMD'nin sloganı, "S. S.L. tarafından giyilen Rhiogail Ma Dhream" MacGregor Mathers, The Great Key of Solomon the King, The Book of the Sacred Magic of Abramelin the Magician ve The Book of the Sacred Magic of Magician ve The Cabala Unveiled'ın tercümanı (ikincisi, Zohar'dan parçalar içerir ve öncesinde çok bilgilendirici ve derin bir önsöz vardır)onbir. Mathers ayrıca Latince "Deo Duce Comite Ferro" sloganını da kullandı.12. SDA, Nürnberg'den (Almanya) Fraulein Anna Sprengel'in kendisi için seçtiği "Sapiens Dominabitur Astris" sloganının kısaltmasıdır. Bu okült sahnedeki ana aktörler böyleydi, Tarikat'ın başlangıcında oynanan dramadaki karakterler böyleydi. Tarikat'ın liderliğinde ve çalışmalarında şimdiye kadar önemli bir rol oynayanlar arasında, Altın Şafak Hermetik Cemiyeti olarak bilinen organizasyonun oluşumuna en büyük katkıyı yapanlar bu dört seçkin şahsiyetti.

 

Bu düzenin nasıl ortaya çıktığı hakkında aslında hiçbir şey bilinmiyor. Daha doğrusu, kökeninin gerçek tarihi, birçok çelişkili versiyon ve efsanenin arkasında gizlidir. Ancak Tarikat İngiltere'de ortaya çıktığı için, kökenleri şu ya da bu şekilde İngiliz Gül Haç

Cemiyeti'nde aranmalıdır. Bu organizasyon 1865 yılında bir grup önde gelen Mason tarafından kuruldu. Bazıları Kıtada Gül Haç inisiyasyonu aldıklarını iddia ettiler. İkincisi arasında, Apponi Kontu'ndan inisiyasyon alan bir Masonluk bilgini ve ansiklopedist olan Kenneth Mackenzie de vardı.13Avusturya'da. Sadece iyi şöhrete sahip masonlara izin veren bu topluluk, "Tekvin'in büyük gizemlerinin ifşası ve doğanın gizemlerinin çözümü konusundaki çalışmalarda karşılıklı yardım ve destek sağlamanın yanı sıra çalışmayı teşvik etmeyi" hedef olarak belirledi. Kabala'ya ve Hermes Trismegistus'un öğretilerine dayanan felsefi sistemlerin." Westcott, o zamanlar İngiliz Gül Haç Derneği üyelerinin “ilaçların etkilerini ve kullanımlarını ve bunların eski tariflere göre üretimini araştırdıklarını; Buna ek olarak, iyileştirici renkli ışığı incelediler ve uyguladılar ve ayrıca ruhsal aydınlanmayı teşvik etmesi ve duyusal algının sınırlarını genişletmesi, özellikle de durugörü ve duruişiti geliştirmesi beklenen zihinsel egzersizler uyguladılar.

 

Bu toplumun ilk başkanı - sözde Yüce Büyücü - eski bir Mason deposunda eski ritüellerin kayıtlarını bulduğu iddia edilen belirli bir Robert Wentworth Little'dı. Topluluğun ritüelleri bu el yazmalarının bazılarından geliştirildi. 1878'de Little öldü ve yerine Dr. William R. Woodman atandı. Hem Dr. Westcott hem de MacGregor Mathers, İngiliz Rosicrucian Society'nin üyeleriydi ve çalışmalarında aktif rol aldılar. Woodman'ın ölümünden sonra, Westcott Başbüyücü oldu ve Mathers'a Küçük Büyücü pozisyonu verildi. Efsaneye göre, Westcott bir keresinde kütüphanede şifreli el yazmalarından oluşan bir koleksiyon keşfetti ve bunları çözmek için MacGregor Mathers'tan yardım istedi. Buranın İngiliz Gül Haç Derneği'nin kütüphanesi olduğu ve şifreli el yazmalarının belgeler arasında olduğu söyleniyor. Little tarafından sözde Mason Salonunda bulundu. Bununla birlikte, başka bir versiyon, Westcott'un bu el yazmalarını Farringdon Caddesi'ndeki bir kitapçıdan aldığını söylüyor ve bazı uydurma efsaneler, bunların Westcott'un 1885'te ölen mistik ve kahin Frederick Hockley'den miras aldığı bir kitap ve el yazmaları koleksiyonunun parçası olduklarını iddia ediyor. veya başka bir şekilde, el yazmaları MacGregor Mathers'ın yardımıyla deşifre edildiğinde, sözde bir Gül Haç Ustası olan Nürnberg'den Fraulein Anna Sprengel'in adresini ortaya çıkardığı iddia ediliyor. Elbette böyle bir keşfi göz ardı etmek imkansızdı. Fraulein Sprengel ile kapsamlı bir yazışma başladı ve bunun sonucunda Woodman, Westcott ve Mathers İngiltere'de yarı kapalı tipte bir okült organizasyon kurmak için izin aldılar. Kabalistik öğretim ve dikkatle geliştirilmiş bir ruhsal hazırlık yöntemi.

Tamamen Masonlardan oluşan İngiliz Rosicrucian Society'nin politikasına aykırı olarak, yeni organizasyona erişim, hem erkekler hem de kadınlar için tam eşitlik temelinde açıldı.

1887'de Altın Şafak Hermetik Düzeni kuruldu ve bir yıl sonra Düzenin İngiltere'deki ilk tapınağı olan Isis-Urania tapınağı açıldı.

 

Tarikatın kökenini kardeş FR'nin adıyla ilişkilendiren biraz farklı bir versiyon da biliniyor.14— Doktor Felkin15, daha sonra Stella Matutina'ya başkanlık eden ve İngiliz Rosicrucian Society'nin bir üyesi olan. Burada pratik olarak kendi sözlerinden vereceğimiz bu versiyona göre, 1880'den önce Kıtadaki Gül Haç Tarikatı üyeleri, kendilerine göre talimatları kabul etmeye hazır olan başvuranları büyük bir özenle seçtiler. Tarikat'ın her üyesi, öğrencilerinden kişisel olarak sorumluydu ve onlara şu anda Dış Tarikat'ta kullanılan geleneksel teorik bilgileri öğretti. Yaklaşık üç yıl (veya daha fazla) yoğun özel çalışmanın ardından, müritler Tarikat Liderleri ile tanıştırıldılar ve ancak onaylarını aldıktan ve sınavları geçtikten sonra, Kızıl Gül Tarikatı'na kabul törenini geçebildiler ve Altın Haç.

 

O zamanlar kıtadaki siyasi durum, bu figürlerden gerçekten en katı gizliliği talep ediyordu. Ancak, yarı kapalı tipteki birçok Mason locasının ve örgütün engellenmeden faaliyet gösterdiği İngiltere, kıta Adeptlerinin yaşadığı ülkelerden çok daha özgür olarak kabul edildi. Bazıları, hepsi olmasa da, İngiltere'de bir tapınak kurmayı ve açıkça çalışmayı bile önerdi. Durumu anlattıktan sonra Dr. Felkin ekliyor (ancak bu amaca ulaşmak için hangi araçların kullanıldığını açıklamadan): “...ve öyle oldu... Londra, Bradford, Weston-super- Mare ve Edinburgh'da tapınaklar vardı. Şifreli elyazmalarından törenler geliştirildi ve bir süre her şey yolunda gitti.”

 

Aleister Crowley'in eserlerinden birinde ortaya konan alışılmadık versiyon, halen faaliyette olan tapınaklardan birinin merhum İmparatorunun sözlü konuşmada bana anlattıklarıyla neredeyse kelimesi kelimesine örtüşse de, bu tapınakların kuruluşunu takip edenlere dair yazılı kanıtlar son derece azdır. “SDA bir süre sonra öldü; sonraki yardım talepleri, SDA meslektaşları tarafından yankılanan bir ret ile karşılandı. İçlerinden biri bir mektupta, SDA'nın planlarının her zaman hoş karşılanmadığını, ancak Adeptlerin tartışılmaz bir kuralı olduğundan, başka bir kişinin görüşüne asla meydan okumamak olduğundan (bırakın kendi numaralarına ait bir kişinin görüşü bir yana) ve en yüksek saygıya sahip!), açık direnişten kaçındılar. Ayrıca, aynı Üstat, İngiliz Tarikatı'nın zaten oldukça yeterli bilgiye sahip olduğunu ekledi. böylece bir bütün olarak organizasyon veya bireysel üyeleri, Rosicrucian Adepts ile büyülü bir bağlantı kurabilir. Kısa bir süre sonra kendisine SRMD diyen biri böyle bir bağ kurmayı başardığını ve kendisinin ve iki yoldaşının Tarikat'ın başında yer

alacağını duyurdu. <...> İki meslektaşından birinin ölümü ve diğerinin zayıflığı göz önüne alındığında, tek gücü SRMD'nin ellerine devretmekle yetindik <...>”

 

Açıklama olarak, Dr. Woodman'ın 1891'de kısa bir hastalıktan sonra öldüğü ve Teşkilat'ı Westcott ve Mathers'ın gözetimine bıraktığı eklenebilir. Tarikat'ın gelişip genişlediği gerçeğine bakılırsa, bu iki bilim adamı altı yıl boyunca birbirleriyle iyi geçindiler.

Westcott'un Teşkilat'tan tam olarak neden ayrıldığını (çünkü bu, Altın Şafak tarihindeki bir sonraki önemli olaydı) anlamak kolay değil. Bunun birkaç versiyonu var. Birine göre, yanlışlıkla takside imzasını içeren Tarikat belgelerinin bulunduğu bir evrak çantasını bıraktı ve taksici onu bulup yetkililere teslim etti. Westcott, Doğu Londra'da bir adli tabip olarak çalıştı ve en yüksek tıp yetkilileri, bu resmi pozisyondaki bir çalışanın - dolaylı olarak da olsa - okült ile ilgili bir şeyle bağlantısı olmasından memnuniyetsizliklerini dile getirdi. Ona bir seçenek verildi: ya Tarikattan ayrılın ya da adli tıp görevlisinin ofisinden ayrılın, çünkü o günlerde bu iki tür faaliyetin uyumsuz olduğu düşünülüyordu. Westcott, Teşkilat ile yollarını ayırmayı seçti. Başka bir versiyona göre, ayrılışının nedeni, Mathers'la arasını açan kişisel farklılıklardı, ancak bu açıklama yukarıdakilerden daha ikna edici görünmüyor. Ne olursa olsun, Westcott, Dr. Woodman'ın ölümünden altı yıl sonra Tarikat'tan ayrıldı ve o zamandan beri Mathers tek lider.

 

Gül Haç tarihi üzerine yukarıda bahsedilen broşür, Westcott'un "1897'de bu toplumun saflarından çekilmesinin ardından, İngiliz tapınaklarının kısa süre sonra çürümeye başladığını" bildiriyor. Ancak Westcott'un bu açıklamada hüsnükuruntu olduğu görülüyor. Değerlendirmesi, davanın gerçek özüne oldukça yakın, ancak yine de gerçeklerle tam olarak aynı fikirde değil. Westcott'un ayrılmasından sonra Mathers, Teşkilat'ı otokratik bir hükümdar olarak yönetti - hükümdar, ancak bize ulaşan kanıtlardan yargılayabildiğimiz kadarıyla, her şeye gücü yeten olmaktan uzak: çoğu zaman her türlü yanlış anlama, mistik sükuneti bozdu. tapınaklar ve Mathers'la fikir ayrılığına düşme ya da onunla tartışmaya girme cüretinde bulunan Tarikat üyeleri, derhal dışlandılar ve dış karanlığa gömüldüler.

Görünüşe göre zırhındaki zayıf nokta manevi gururdu. Ayrıca, Mathers, hayallere ve kendini kandırmaya yabancı değildi. İkincisi, özellikle, Mathers'ın Bois de Boulogne'da üç Adept ile görüşmesini gerçek, nesnel bir olay olarak sunduğu Tarikata hitaben yapılan bir açıklamayı açıklıyor: sözde ona yaklaştılar ve ona Tarikatı tek başına yönetme yetkisi verdiler. . Bu temelde Mathers, Adeptus Minor Tarikatının Teorisyenleri arasında, kendisini tereddütsüz seçilmiş gemi olarak ilan ettiği ve bu bildiriyi alan herkesin yazılı bir bağlılık

yemini etmesini ve kendisine kişisel olarak boyun eğmesini talep ettiği belagatli bir bildiri dağıttı. Bu gerekliliğe uymayı reddedenler, Tarikattan ihraç edildi veya rütbeleri düşürüldü. Bois de Boulogne'da üç Usta ile karşılaşmasının nesnel bir olayı: sözde ona yaklaştılar ve ona Tarikatı tek başına yönetme yetkisi verdiler. Bu temelde Mathers, Adeptus Minor Tarikatının Teorisyenleri arasında, kendisini tereddütsüz seçilmiş gemi olarak ilan ettiği ve bu bildiriyi alan herkesin yazılı bir bağlılık yemini etmesini ve kendisine kişisel olarak boyun eğmesini talep ettiği belagatli bir bildiri dağıttı. Bu gerekliliğe uymayı reddedenler, Tarikattan ihraç edildi veya rütbeleri düşürüldü. Bois de Boulogne'da üç Usta ile karşılaşmasının nesnel bir olayı: sözde ona yaklaştılar ve ona Tarikatı tek başına yönetme yetkisi verdiler. Bu temelde Mathers, Adeptus Minor Tarikatının Teorisyenleri arasında, kendisini tereddütsüz seçilmiş gemi olarak ilan ettiği ve bu bildiriyi alan herkesin yazılı bir bağlılık yemini etmesini ve kendisine kişisel olarak boyun eğmesini talep ettiği belagatli bir bildiri dağıttı. Bu gerekliliğe uymayı reddedenler, Tarikattan ihraç edildi veya rütbeleri düşürüldü. bu çağrıyı alanlar, şahsen ona yazılı bir bağlılık ve itaat yemini ederler. Bu gerekliliğe uymayı reddedenler, Tarikattan ihraç edildi veya rütbeleri düşürüldü. bu çağrıyı alanlar, şahsen ona yazılı bir bağlılık ve itaat yemini ederler. Bu gerekliliğe uymayı reddedenler, Tarikattan ihraç edildi veya rütbeleri düşürüldü.

 

Bu arada, Tarikat saflarında zaten bir isyan patlak veriyordu. SRMD'nin despot kuralından memnuniyetsizlik sürekli ve sürekli artıyordu.Kimse bunun için belirli, kesin nedenler göstermiyor: görünüşe göre, Tarikat liderinin kibri şişirildikçe şikayetler yavaş yavaş birikti. Bazıları, SRMD'nin kendisine ve kendisine emanet edilen Tarikata utanç getiren çok sorumsuz nitelikte çok sayıda sihirli operasyon gerçekleştirdiğini iddia ediyor. Daha romantik eğilimli diğerleri, Mathers'ın The Sacred Magic of Abramelin the Magician'ın İngilizce çevirisi üzerine çalışmasının, ona karşı koyamayacağı kadar korkunç doğadaki kötü güçleri getiren, büyük güce sahip büyülü bir eylem olduğunu beyan eder. Kardeş FR daha mantıklı bir açıklama getiriyor: Manevi gurur ve güç arzusu Mathers'ı öyle bir ele geçirmişti ki, örgütünün üyelerinden kendisine bir bütün olarak Tarikat'ın görevlerine değil, kişisel olarak sadakat ve itaat talep ettiğini. Kulağa çok tanıdık gelmiyor mu? Öyle ya da böyle, bu, tüm dini ve ruhani toplulukları rahatsız eden ve nihayetinde yok eden bir kıyamet hikayesidir. Teosofistler, başka adlar koyarak, kendi örgütlenmelerinin tarihini tanımakta hiç zorluk çekmeyeceklerdi.

Mutlak üstünlük hakkına sahip olduğunu iddia eden ve boş mevkilere iki yönetici atamayı reddeden Mathers ayrıca İkinci Düzen'in en eğitimli üyelerinden bazılarına Üstat yolunda onlara ek dereceler vereceğine ve hatta yeni ezoterik şeyler keşfedeceğine söz verdi. bilgi. Görünüşe göre sözünü tutmadı, ancak kabul edilmelidir ki - lider Mathers'ın tüm eksikliklerine ve yayınladığı kitaplara rağmen - bilgisinin derinliği ve bilgeliğinin enginliği şüphe götürmez. Tabii ki, Üstatlar, sözlerini yerine getirmek için acelesi olmayan Liderin davranışından duydukları memnuniyetsizliklerini gizlemediler ve sonunda, gerçekte Mathers'ın herhangi bir yeni bilgisi ve yeni sırları olmadığını söylemeye başladılar. derece. Ardından gelen nahoş çatışmalar, Mathers'ı açıkça beyan etmeye sevk etti: bilgisini ve derecelerini böyle ümitsiz aptallara israf etmeyecektir. Ne olursa olsun, o onların Lideri ve lideridir ve Tarikat hiyerarşisindeki tüm ilerlemeleri yalnızca onun kararlarına bağlıdır.

Kısacası, karşılıklı hoşnutsuzluk büyüdü ve oldukça uzun bir süre boyunca farklılıklar yalnızca kademeli olarak kötüleştiyse de, sonunda bir apse patladı: Tarikat içinde bir grup üstat, SRMD'yi kovmak için güçlerini birleştirerek bölünmenin arifesinde, isyan hala ivme kazanıyordu, burada koşulları açıklığa kavuşturmak için değil, çünkü bu imkansız, sadece bir gerçeği belirtmek adına anlatacağımız birkaç olay meydana geldi.

 

Bu dönemde, Mathers'a Bayan Rosa Horos yaklaştı ve Mathers, onun yüksek dereceli bir inisiye olduğunu kabul etti. Bunun için ne gibi nedenleri vardı, yine kesin olarak söylemek imkansız. Mathers'ın savunmasında, Bayan Horos'un birkaç yıl önce Danimarka Tepesi'nde Madame Blavatsky arasında geçen bir konuşmayı kendisine aktarabildiği ve bu konuşmanın bir parçasını Bayan Horos'tan duyduğu iddia edildi. Mathers, iddialarının meşruiyetine ikna olmuştu. Bununla birlikte, o kötü şöhretli bir şarlatandı ve Mathers'ın yaptığı hata, sağduyu ve içgörüden ne kadar yoksun olduğunu açıkça gösteriyor. Kısa süre sonra Bayan Horos ve kocasının tiksindirici nitelikteki cinsel sapkınlıklara düşkün oldukları keşfedildi. Dahası, Tarikat'ın tüm belge setini Mathers'tan çalanların Horos eşleri olduğuna inanılıyor. Akıl anlaşılmaz Mathers'ın nasıl bu kadar saflığa düştüğünü, çünkü saflık, bu kadının okült iddialarını daha fazla doğrulamadan kabul etmesinin ve ona Altın Şafak'ın ayinlerine ve öğretilerine erişmesini sağlamasının akla yatkın tek nedeniydi. Daha sonra suçlu çift polisin dikkatini çekti ve Horos'un eşleri tutuklandı. Aralık 1901'de yapılan duruşmada Altın Şafak Nişanı, halkın gözünde bu maceracıların maceralarıyla haksız yere ilişkilendirilen en iyi türden değil, kötü bir ün kazandı. Bay Horos, tanık kürsüsünden Altın Şafak Neofit Yemini'ne atıfta bulunarak, bunun "Hindistan'da yaşayan Tarikat Şefleri tarafından

bestelendiğini" belirtti. Tabii ki, bu tam bir saçmalıktı, ama ne yazık ki, uzun yıllar halkın hafızasında kalan bu nitelikteki saçmalıklar.

 

Aynı dönemde, Florence Farr16Mathers Paris'te araştırma yaparken birkaç yıl Isis-Urania Tapınağı'nın Başkan Vekili olarak görev yapan (Rahibe SSDD), bir dizi kişisel nedenden dolayı bu yüksek pozisyondan istifa etmeye karar verdi. Mathers, Paris'ten 16 Şubat 1900 tarihli bir mektupta istifa talebini reddetti ve Florence Farr'ın "Sapere Aude'nin emriyle gizlice veya açıkça hareket ederek Tarikat saflarını bölmek için bir kombinasyon oynama" niyetinde olduğuna karar verdi. Aynı mektupta kendisine inanılmaz bir açıklama yaptı: Aslında SA, Nürnberg'den Fraulein Sprengel ile hiçbir zaman yazışmadı, sadece "alışverişinde bulundukları varsayılan mesajları uydurdu veya uydurması için emir verdi." Tahmin edebileceğiniz gibi, Westcott'a yöneltilen aldatma ve sahtecilik suçlamaları Sister SSDD'yi temelden şok etti. Birkaç gün umutsuzluğun eşiğinde durumu düşünmeye çalıştı ve sonunda iddiaları kabul etme veya reddetme talebiyle SA'ya döndü. Daha sonra davayı araştırmak için İkinci Düzen'in yedi temsilcisinden oluşan bir komite kurdu. Komite, SRMD'yi hem kendisinin hem de Teşkilat'ın iyiliği için iddialara ilişkin kanıt sunmaya davet etti. Komite üyelerinin açıkladığı gibi, Tarikatı kurma yetkisi Fraulein Sprengel ile yazışmalar sırasında Westcott'a devredildiğinden, mektupların ortaya çıkması durumunda Tarikat, ortaçağ Gül Haç geleneğinin halefi olarak tarihsel statüsünü kaybedecekti. sahteydi. Bu argüman tamamen meşru değildi: SRMD, kendisinin SDA ile sürekli temas halinde olduğunu hiç inkar etmedi, yalnızca SA'nın onunla uyuşmadığını savundu. Mathers ve komite arasında, daha sonra ciltli bir dosya şeklinde toplanan ve yayınlanan mektuplarda uzun bir diyalog başladı. Sonunda Mathers kategorik olarak herhangi bir otoriteyi ve hatta komitenin varlığını kabul etmeyi ve ayrıca SA aleyhindeki suçlamaları kanıtlarla desteklemeyi reddetti SA kendisi de kategorik olarak suçunu reddetti, ancak aynı zamanda sunmayı da reddetti. savunmasındaki herhangi bir gerçek.

 

Bu skandalın ardından yaşanan talihsiz olayların ayrıntılarına girmeye kesinlikle gerek yok. Tarikat tarihinin bu dönemi o kadar karışık ve pislik içinde ki, bu konuda bize kadar gelen söylentiler o kadar tutarsız ve çelişkili ki, gerçeği alçak iftiralardan, hakaretlerden ve karşılıklı suçlamalardan ayırmanın neredeyse imkansız olduğu ortaya çıktı. . Olanların güvenilir bir resmini yeniden oluşturamıyoruz. İlk bakışta, Mathers, basitçe ifade etmek gerekirse, daha sonra kendi düzenlerini kuran isyancıları kovmuş gibi görünebilir. Ancak, başka bir bakış açısından, asi hizbin kendisini Tarikattan kovduğu söylenebilir: onun

tarafında, Mathers'ın desteğiyle, manevi ve mali olarak tapınağında çalışmaya devam ettiği sadece yarım düzine taraftar kaldı.

 

Kıymık grubun bağımsızlığını belirleyen ilk sihirli hareket, düzenin yeniden adlandırılmasıydı: yeni organizasyona "Stella Matutina" ("Sabah Yıldızı") adı verildi. Bir yıl boyunca on iki kişilik bir komite tarafından yönetildi, ancak daha sonra bu durumun pek çok kişiye uymadığı anlaşıldı. Ancak isyan, açık bir meydan okuma eylemine dönüşmeden önce birkaç yıldır demlendiğinden, asi ruhu tek bir darbeyle yatıştırmak artık imkansızdı.

Devrimin bayrağını yükselten ve eski lideri kovan bu ruh, her ay Sabah Yıldızı'nın kafasını karıştırmaya devam etti. Sonunda, karşılıklı dırdır ve tartışmalardan bıkan, küçüklüklerinde neredeyse hayal bile edilemeyen isyancılar, koşulların baskısı altında tüm yenilikleri terk etmeye ve orijinal sisteme geri dönmeye zorlandı ve liderliği Üç Lider Düzeni'ni seçti.

Ancak bu sistem daha sonra, resmi olarak olmasa da, en azından pratikte reddedildi: emir, Mathers yönetimindekine benzer, ancak kapsam olarak ondan önemli ölçüde daha düşük olan tek adam kuralı oluşturdu. Devrim boşunaydı. Sub Spe Kardeşler seçildi ve Üç Liderin pozisyonlarına atandı.17Finem Tarifi18ve Sacramentum Regis19. Yaklaşık bir yıl boyunca Sabah Yıldızı Tarikatını barış ve uyum içinde yönettiler. Ardından, birkaç nedenden dolayı Sacramentum Regis görevinden istifa etti. Halefini seçmek için yapılan toplantılarda, en küçük nitelikteki anlaşmazlıklar yeniden ortaya çıkmaya başladı. Gerçekten, kardeşçe sevgi ve bilgelik ruhu Tarikat'tan ayrıldı ve çürümenin zehri tam kalbine işledi. Yeni bir bölünme hazırlanıyordu. Bir kampın temsilcileri, burjuva cehaletleri ve son zamanlarda Tarikat'ın sükunetini bozan ayaklanmalardan korktukları için, bu yeni çürüme döngüsünün suçunu tarikatın öğretilerinin gizli içeriğine bağladılar ve şimdi tüm büyülü öğretiyi reddetmeye hevesliydiler. gelenek, manevi açıdan yararsız olduğunu ilan ediyor. Yalnızca bazı muğlak mistik idealleri, örneğin gerçek mistisizmin halkın gözünde sık sık acı çekmesine neden olanlar gibi, korumayı amaçladılar. Tapınaklarını, Kilise'nin birçok biçiminden birinde bir tür eklentisi veya ona giden gizli bir arka kapı olarak hayal etmeye başladılar - bence, çeşitli Anglo-Katolik mezhepler için özellikle çekici. Finem Respice ve Sub Spe Brothers liderliğindeki daha güçlü başka bir grup, tüm tapınak işlerini, bir dereceye kadar MacGregor Mathers'ın orijinal Altın Şafak rutinine bağlı kalarak yürüttü.

 

Sonuç olarak, her biri açık bir tapınakta Altın Şafak tören sistemini uygulayan ve kendi anlayışlarına göre Işık Büyüsü geleneklerini sürdüren en az üç bağımsız grup birbirine sıkı sıkıya bağlı bir kardeşliğin yerini aldı. İlk olarak, Tarikat'ın orijinal adını koruyan küçük bir

SRMD taraftarı grubu vardı. Mathers'a Sadık, son çöküşten birkaç yıl önce Amerika Birleşik Devletleri'nde kurulan tapınakları tuttu. FR ve SS, bir süre Sabah Yıldızı Tapınağı'nı ortaklaşa yönetmeye devam ettiler, ancak o zaman, bildiğim kadarıyla, ayrıldılar ve ayrı gruplara liderlik ettiler: ilki - Londra Amun tapınağı ve ikincisi - Edinburgh tapınağı Amun-Ra'nın. Ek olarak, Kardeş Sacramentum Regis, Londra'da "Gül Haçların Diriltilmiş Düzeni" adı verilen kendi tapınağını açtı.

 

Bir zamanlar kardeşlik bağlarıyla birleşen tüm bu tapınaklar, birbirlerinden ayrıldılar ve eski topluluğu sözlerle ilan ederek, aslında diğer tapınaklara karşı en ufak bir sempati ve eğilim hissetmediler. Ancak art niyetli yalanların yayılabileceği hızla yayılan iftiralar, bir daha tekrarlanamayacak kadar iğrençtir. Sadece birkaçı gerçek haysiyetini korudu ve tüm organizasyonu saran bu entrika ağından kurtulmayı başardı. Birisi zina, biri alkolik ilan edildi ve bu dedikodular otuz yıldan fazla bir süre sonra şimdi bile tekrarlamaktan bıkmıyor. Çürüme o kadar derinleşti ki, Sabah Yıldızı'nın yeni tapınaklarının her biri kendi İmparatorunu, Şansölyesini ve Müjdecisini atadı ve böylece kendi bağımsızlığını gösterdi. Böylece, Altın Şafak Hermetik Tarikatında yarı ezoterik yöntemlerle yürütülen büyülü akıl hocalığının yapısı parçalanmaya başladı. Birleşik bir okült bilgi sistemi ne pahasına olursa olsun korunmalıdır. Eski "Birlikte gücümüz var, uyumsuzlukta bizim yıkımımız var" sözü boş sözler değildir, özellikle de "bölünme sapkınlığının" temizlenmesi Büyük İşin ana koşullarından biri olduğu için. Ancak tapınaklar, geri kalanının nasıl, neden ve ne zaman öleceğinden tamamen bağımsız ve bağımsız olarak uyumsuzluk ve ölüm yolunu seçti. Aynı zamanda, herkes kendinden oldukça memnundu ve gerçek büyülü geleneği yalnızca kendisinin sürdürdüğüne kesin olarak ikna olmuştu. Sonuç olarak, bugün tüm bu eski tapınaklar çoktan öldü ya da bir ayağı mezarda. Belki bazıları yeni örgütlerin doğuşuna katkıda bulundu, ancak ikincisi, istisnasız olarak,

 

SRMD'nin bölünmenin kışkırtıcılarına hitap ettiği uğursuz uyarıyı hatırlamamak elde değil. Daha sonra Brother Sub Spe tarafından onaylanan ifadesi, bir zamanlar büyülü öğretileri yaymak amacıyla Düzeni organize eden Yüce Lider olan Mathers'ın kendisi olduğuydu.

Blavatsky'nin ayrılmasından sonra Teosofi Cemiyeti'nin kaderinin ne olduğunu hatırlayın, uyardı: akıl hocalığından mahrum kalan, bir zamanlar kurduğu ve kendi hayatının kanıyla suladığı bu dünya toplumu hemen dağılmaya başladı. Görünüşe göre Mathers'ın kehaneti gerçek oldu. Kendilerini orijinal Teosofi Cemiyeti olarak tanıtmaya çalışan ve Blavatsky'nin öğretilerine sarsılmaz bir bağlılık ilan eden sayısız mezhep gibi, günümüzde

birçok çürüyen tapınak, orijinal İsis-Urania tapınağından doğrudan türediğini iddia etmektedir. Her biri hararetle kendisinin gerçek Tarikat olduğu konusunda ısrar ediyor ve geri kalan her şey mürted ve şarlatan. Daha önce de belirtildiği gibi, hayatta kalan tüm bu tapınaklar, istisnasız, ciddi bir hastalığa yakalanmıştır. Aslında, varlıklarının ilk günlerinden itibaren bunun acısını çektiler. İnsan doğasının eğlenceli bir özelliği, bu tecrit edilmiş gruplar tarafından korunan Yeminlerden birinin hala şu orijinal hükmü içermesi gerçeğiyle ortaya çıkıyor: "Liderlere karşı nifak, ayrılık veya isyan kışkırtıcısı olma!"

 

Aleister Crowley, isyandan çok kısa bir süre önce, 1898'in sonunda, Volo Noscere Kardeş'in tavsiyesi üzerine Tarikata kabul edildi.20. Kısa süre sonra, olağanüstü yeteneklere sahip olduğu ve tüm ölçüsüzlüğüne ve disiplinsizliğine rağmen büyük bir büyülü güce sahip olduğu anlaşıldı. Kaptan J. F. Fuller tarafından The Equinox'ta yayınlanan ayrıntılı ve oldukça ayrıntılı açıklamadan, Crowley'in düzenin saflarında hızla ilerlediği ve gerekli tüm bilgilere en ufak bir zorluk çekmeden hakim olduğu açıktır. Düzen sisteminde yapay bir gecikmeyle ayrılan dereceler dışında, dereceleri aylık olarak geçti ve ikincisi ile ilgili olarak, belirtilen zaman aralıklarını - üç, yedi ve dokuz ay - açıkça tuttu. . Kapının derecesine ulaştığında, devrim zaten tüm hızıyla devam ediyordu: Liderin bilgeliğine olan inanç oldukça sarsılmıştı ve otoritesine her yönden meydan okunuyordu. Aynı dönemde, Crowley ahlaksızlık ve kötücül bağımlılık suçlamalarına maruz kaldı ve Isis-Urania tapınağının yüce Adeptleri onun daha fazla terfi etmesini engelledi. Mathers'ın yukarıda belirtilen manifestoda ifade ettiği özel uyarı onları caydırmadı: "Saflarında fark ettiğim Tarikat üyelerinin özel hayatlarına müdahale etme veya kınama amaçlı tüm girişimleri kesinlikle onaylamıyorum ve bastırmayı ve cezalandırmayı düşünüyorum. Emir. <...> Bir kişinin özel hayatı, onunla Tanrısı arasındaki kişisel bir meseledir.” Belki Mathers, Crowley'in gelecek vaat eden kişiliğinden etkilenmişti ya da belki de bu şekilde Isis-Urania tapınağının Liderlerini hor gördüğünü göstermeye karar verdi - kesin olarak bilmiyoruz.

Ancak kısa bir süre sonra Mathers, Crowley'i Paris'e davet etti ve orada, Ahator tapınağında ona Adeptus Minor derecesini verdi.

 

Crowley'in kredisine göre, hoşnutsuzluk açık isyana dönüştüğünde, SRMD'nin yanında yer aldı ve Londra'daki isyancılarla müzakerelerde onun tam yetkili temsilcisi olarak hareket etmeyi kabul etti. Ancak Üstatlar onunla anlaşmayı kesinlikle reddettiler. Randevusuna kocaman bir maske ve İskoç İskoçyalı kostümü - etek, ekose ve kama - giyerek gelen

Crowley, kendisini gerçekten o kadar gülünç gösteriyordu ki, onu ciddiye almak kolay değildi.

 

Mathers ve Crowley gibi iki narsist inatçı insanın birlikteliği en başından mahkumdu. Sonunda düştüler ve her biri kendi yoluna gitti. Yine bu boşluğun nedenleri hakkında çok farklı ve en fantastik rivayetler var. Ancak gerçek ne olursa olsun, yaklaşık üç yıl sonraki olaylar Crowley'i Mathers'ın Abramelin iblisleri veya Horos çiftinin kötü ruhları tarafından ele geçirildiğini ve bunların daha sonra hapsedildiğini ve kendisinin de Gizli Şefler tarafından emredildiğini iddia etmesine neden oldu. Görünür organizasyona liderlik etmek için Görünmez Düzen. Crowley'in versiyonunda Altın Şafak'ın öğretilerinin ve ritüellerinin az çok çarpıtılmış versiyonları, Crowley tarafından gözden geçirilmiş bir düzen sistemi temelinde oluşturulan ve "AA" olarak adlandırılan yeni organizasyonun resmi yayını olan Equinox dergisinin çeşitli sayılarında bulunabilir. "21(Bu, Occult Review'den bazı aptal eleştirmenlerin öne sürdüğü gibi "Atlantis Adepts" anlamına gelmez.)

 

Bu bağlamda, Crowley'in sipariş sistemindeki eğitimi tamamlamadığından ve öngörülen tüm bilgileri almadığından emin olan bazı Tarikat üyelerinin itirazlarını reddetmek gerekir. Bu seslerden bazıları biraz fazla tutkulu geliyor ve genel olarak, "Bence hanımefendi çok fazla protesto ediyor"22. İlk olarak, Crowley'in tüm edebi eserlerini dikkatlice inceledikten sonra, terfisi Londra tapınağı tarafından reddedildikten sonra gerçekten de Mathers tarafından Adeptus Minor derecesine inisiye edildiğine dair kesin bir kanıya vardım. Bu en ufak bir şüphe uyandırmaz. Ama böyle olmasa bile, inisiyasyonu geçerek Adeptus Minor derecesine geçen Volo Noscere ve Yehi Aour kardeşler23Crowley'in yakın olduğu kişiler, okült eğitimine yardım etti, bilgilerini ve engin deneyimlerini onunla paylaştı ve Tarikat'ın belgelerinden toplayabildikleri tüm bilgileri ona aktardı. Bu nedenle, Crowley düzen sistemini hangi yöntemle incelerse incelesin, adil olsun ya da olmasın, onun temel ayrıntılarından hiçbirinin dikkatinden kaçmadığını söylemek güvenlidir. Ve bu sistemi tam olarak yayınlamamasına rağmen, yazılarına dağılmış çok sayıda ipucu, Altın Şafak'ın öğretilerini kendisinin mükemmel bir şekilde ustalaştığını gösteriyor. Tarikat'ın sistemi hakkında genel bir bilgiye sahip olan herhangi bir öğrenci, Crowley'in yazılarında, tüm alanlarda farkındalık belirtilerini kolayca tanıyacaktır.

 

Crowley, tarikatın öğretilerinin tüm külliyatını yayınlamış olsaydı (Mathers'ın ayrıntılı ve gösterişli stilini hafif bir düzenlemeye tabi tutarak), bu öğretiyi orijinal durumuna yeterince yakın ve tapınak işinin gerçek özünü ortaya çıkaran bir biçimde sunmuş olsaydı, bu eylemin

önemi fazla tahmin edilemezdi. Belki de Crowley, daha sonra saçma icatlar yayarak ve ahlaksız bir hayata düşkünlük göstererek itibarını baltalamış olmasına rağmen, insanlığın bir hayırsever olarak kabul edilebilirdi. Ancak, eserlerinin okuyucusunun Tarikat düzeninin sırlarına girmesine izin vermeyen farklı bir yaklaşım seçti. Crowley'in revizyonunda derece ayinleri güzelliğini ve pratik değerini yitirmiştir. The Equinox'un sayfalarında titreşen sayısız gölgelerinden bu törenlerin gerçek yapısını ve etkililiğini yargılamak imkansızdır.

Tahmin edilebilir Crowley'nin, ilgili okuyucuların ek bilgi ve rehberlik için kişisel olarak kendisine başvuracağı beklentisiyle versiyonlarından en önemli pasajları kasıtlı olarak çıkardığını; böylece konumunu güçlendirecek ve tarikatının etkisini genişletecektir.

Görünüşe göre, coğrafya hakkında parçalı bilgilere atıfta bulunarak tam da bu hedef tarafından yönlendirildi. Genel olarak, Altın Şafak'ın açıklamasındaki ritüelleri ve öğretileri büyük ölçüde çarpıtılmış ve yanlış sırayla sunulmuştur ve ek olarak yoga, hikayeler, cinsel büyü üzerine makaleler, şiirler (çoğunlukla şüpheli kalitede) ve hepsi serpiştirilmiştir. türlü işe yaramaz şeyler. ilgilenen okuyucuların ek bilgi ve rehberlik için kendisiyle kişisel olarak iletişime geçeceğini; böylece konumunu güçlendirecek ve tarikatının etkisini genişletecektir. Görünüşe göre, coğrafya hakkında parçalı bilgilere atıfta bulunarak tam da bu hedef tarafından yönlendirildi. Genel olarak, Altın Şafak'ın açıklamasındaki ritüelleri ve öğretileri büyük ölçüde çarpıtılmış ve yanlış sırayla sunulmuştur ve ek olarak yoga, hikayeler, cinsel büyü üzerine makaleler, şiirler (çoğunlukla şüpheli kalitede) ve hepsi serpiştirilmiştir. türlü işe yaramaz şeyler. ilgilenen okuyucuların ek bilgi ve rehberlik için kendisiyle kişisel olarak iletişime geçeceğini; böylece konumunu güçlendirecek ve tarikatının etkisini genişletecektir. Görünüşe göre, coğrafya hakkında parçalı bilgilere atıfta bulunarak tam da bu hedef tarafından yönlendirildi. Genel olarak, Altın Şafak'ın açıklamasındaki ritüelleri ve öğretileri büyük ölçüde çarpıtılmış ve yanlış sırayla sunulmuştur ve ek olarak yoga, hikayeler, cinsel büyü üzerine makaleler, şiirler (çoğunlukla şüpheli kalitede) ve hepsi serpiştirilmiştir. türlü işe yaramaz şeyler.

 

Crowley'in hem Equinox dergisinde hem de ayrı baskılarda yayınladığı yoga sanatıyla ilgili talimatların kendisi kusursuz. Bu, disiplindeki en net ve en kesin el kitaplarından biridir ve Crowley'nin oldukça yetenekli olduğu muhteşem üslubun en güzel örneklerinden biridir. Bu çalışma ile okült edebiyata çok değerli bir katkı yaptı. Ancak epigramlar, hikayeler, kart oyunlarının açıklamaları ve eski arkadaşlara yönelik iftira niteliğindeki saldırılar, okült öğretim için pek değerli bir mahalle olarak kabul edilemez. Özel rehberlik veya yorum olmaksızın, kendi açık kuralları olan uygulamalı bir sistem olarak büyünün gerçek doğası

hakkında ne Equinox sayılarından ne de diğer yazılardan bir fikir edinmenin neredeyse imkansız olduğuna derinden inanıyorum. Crowley'in.

 

Altın Şafak'ın gizli öğretilerini ifşa etmek, insanlık için bir nimet olabilirdi, ancak Crowley'nin bunu yapmaya çalışma şekli, tüm çabalarını boşa çıkardı. Kutsal bir yeminin ihlali haklı gösterilebilirse (ve bazı durumlarda mümkündür), o zaman yalnızca bu yeminle korunan bilginin haysiyet ve asaletle ve ruhuna uygun bir üslupla yayınlanması şartıyla ve içerik. Bu durumda kişi kutsal yükümlülükleri ihlal etmez ve kirletmez: İnsanlık adına onlardan vazgeçerek, eylemi için yalnızca bağlama ve bağlardan kurtulma gücüne sahip Olan'a hesap verme hakkını elde eder.

 

Üç yıl önce The Tree of Life'ta Crowley hakkında söylediğim coşkulu sözleri tekrarlamak istemiyorum.24. Bu istisnai derecede yetenekli adamın yazılarının olağanüstü öneme sahip birçok fikir içerdiğine inanıyorum. Ancak yukarıdaki gerçekler bende derin bir etki bıraktı. Daha anlaşılır ve güvenilir kaynaklardan sihir eğitimi almamış bir kişi için, Crowley'in yazıları, bunları pratik deneyimine dayanarak yazmış olsa da, büyük ölçüde anlaşılmaz kalacaktır. Tersine, Altın Şafak'ın öğretilerini anlayan ve kabul eden herhangi biri, Crowley'in kitaplarında bulunan gereksiz çarpıtmaların farkına varabilecek ve orijinal haliyle muhteşem olan bu öğretiyi tamamlamak için hangi geliştirmelerinin mantıklı olduğuna kendisi karar verebilecektir. Altın Şafak sistemini tam olarak, aynı derecede önemli diğer nedenlerle birlikte, "Büyü" adlı çalışmamda birçok açıdan mükemmel olduğu gerekçesiyle yayınlamayı görevim hissettim. Crowley, sihri geliştirip mükemmelleştirdiğini ve böylece ona paha biçilmez bir hizmet sunduğunu iddia ediyor. İddiaları bence aşırı.

Yazılarında sunulan büyü teorisi ve pratiği sistemi şüphesiz olağanüstüdür (Altın Şafak'ın basit, temel malzemelerinden geliştirildiği düşünüldüğünde), ancak onun açıklanan sistemden herhangi bir şekilde üstün olduğunu düşünmekten çok uzağım. SL MacGregor Mathers ve meslektaşları tarafından.

 

* * *

 

1

 

 

 

İlk olarak I. Regardie'nin "Gül Haç Maceram" ("Gül Haç Maceram", 1936) adlı kitabında yayınlandı ve gözden geçirilmiş bir biçimde "Altın Şafak Hakkında Bilmeniz Gerekenler" (Falcon Press, 1983) başlığı altında yeniden basıldı. — Not. çeviri

2

 

 

 

William Wynn Westcott (Westcott, 1848-1925) - İngiliz bilim adamı, antikacı, eğitim olarak doktor, meslek olarak adli tabip. Ezoterik gelenek araştırmacısı, İngiliz Gül Haç Cemiyeti üyesi, Altın Şafak Tarikatı'nın ilk üç liderinden biri. — Not. çeviri

 

3

 

 

 

Eski Yunan gökbilimci ve astrolog Claudius Ptolemy'nin (87-165) sözü olan "Sapiens Dominabitur Astris" (lat. "Bilge adam yıldızlara hükmeder") sloganının kısaltmasıdır . Bu slogan Altın Şafak Tarikatı'nın kurucularından biri olan Anna Sprengel'e aitti. Güya oldukça inisiye olmuş bir Rosicrucian'dı ve Westcott ile Altın Şafak öğretilerinin temellerinin atıldığı kapsamlı bir yazışması vardı. — Not. çeviri

 

4

 

 

 

2 Rides'ten "Magnum est Veritas et Praevalebit" (Latince "Büyük gerçektir ve zafer kazanacaktır") sloganının kısaltmasıdır . 4:35 Slogan, bir İngiliz doktor ve ezoterik gelenekler araştırmacısı, sekreter ve daha sonra İngiliz Gül Haç Cemiyeti'nin Yüce Büyücüsü olan ve Tarikat'ın ilk üç liderinden biri olan Dr. Robert William Woodman'a (Woodman, 1828-1891) aitti. Altın Şafak.—Not . çeviri

 

5

 

 

 

Horace Mektupları, I, 2'den "Sapere Aude" (Latince "bilge olmaya cesaret") sloganının kısaltması . Slogan W. W. Westcott'a aitti. — Not. çeviri

 

6

 

 

 

Modern İngiliz ezoterik okulunun kurucularından Samuel Liddell MacGregor Mathers'a (Mathers, 1845-1918) ait olan "S Rhiogail Ma Dhream" (Irl. "Ben kraliyet doğumluyum") sloganının kısaltması, çevirmen önemli ezoterik metinleri İngilizce'ye çeviren, Bournemouth'daki Mason Locası'nın ve Altın Şafak Tarikatı'nın ilk üç liderinden biri olan İngiliz Rosicrucian Society'nin bir üyesi. Seçtiği slogan, Mathers'ın Stuarts'ın İskoç kraliyet hanedanı ile akrabalık iddia etmesiyle açıklanıyor. — Not. çev .

 

7

William Butler Yeats (Yeats, 1865-1939) - İrlandalı sembolist şair, oyun yazarı ve eleştirmen, vizyoner ve mistik, İrlanda Rönesansı kültürel hareketinin ilham kaynağı; 20. yüzyılın en büyük şairlerinden biri, Nobel Ödülü sahibi. 1890-1922 yılları arasında Altın Şafak Tarikatının bir üyesiydi. "Daemon est Deus Inverus" adı altında (lat. "İblis, Tanrı'nın ters yüzüdür", daha sonra Kabalistler tarafından benimsenen eski bir hermetik aforizma). — Not. çeviri

 

8

 

 

 

Arthur Machen (Machen, gerçek adı Arthur Llewellyn Jones, 1863-1947) - Galli yazar, çevirmen ve aktör, mistik öykülerin ve öykülerin yazarı, "kara" kurgu türünün kurucularından biri. 1899-1900'de Altın Şafak Tarikatının bir üyesiydi. Avallaunius ("Avallonian") adı altında. — Not. çeviri

 

9

 

 

 

Arnold Bennett (Bennett, 1867-1931) - İngiliz yazar, günlük romanların, oyunların ve kısa öykülerin yazarı. - Not. çeviri

 

10

 

 

 

Horace , III, 30, 6. - Not . çeviri

 

onbir

 

 

 

"Kral Süleyman'ın Büyük Anahtarı" ve "Büyücü Abramelin'in Kutsal Büyü Kitabı" - 15. yüzyılın büyülü büyü kitapları; Kabbalah Unveiled, Alman Kabalist Knorr von Rosenroth (1636-1689) tarafından derlenen Kabalistik metinlerin bir antolojisidir; Zohar (Işıltı Kitabı), İspanyol Kabalist Moshe de Leon tarafından 1280'de yayınlanan en önemli Kabalistik incelemelerden biridir. — Not. çeviri

 

12

 

 

 

"Efendim Tanrı ve arkadaşım kılıçla" (enlem.). - Not. çeviri

 

13

 

 

 

Georg Apponi (Appony, 1808-1899) - Macar kontu, ünlü bir siyasi figür. — Not. çeviri

 

14

Latince "Finem Respice" ("Sonu hatırla") sloganının kısaltmasıdır. — Not. çeviri

 

15

 

 

 

Robert William Felkin (Felkin, 1853-1926) - İngiliz doktor ve gezgin, Altın Şafak Tarikatı'nın liderlerinden biri. 1903'te tarikatın saflarından ayrıldı ve Amon Tapınağı'nı kurdu, yeni organizasyonun hedefini Altın Şafak'ın orijinal geleneklerini sürdürmek olarak belirledi ve tarikatın adını Stella Matutina (Sabah Yıldızı) olarak değiştirdi. — Not. çeviri

 

16

 

 

 

Beatrice Florence Farr (Farr, 1860-1917) - aktris, 1890'dan beri Altın Şafak Tarikatı üyesi, bir dizi okült eserin yazarı. "Sapientia Sapienti Dona Data" (lat. "Bilgelik, bilgelere verilen bir armağandır") adı altında tarikatın bir üyesiydi . — Not. çeviri

 

17

 

 

 

"Umutla" (lat.), Bölünene kadar Altın Şafak'ın Edinburgh şubesine başkanlık eden ortaçağ hukuku uzmanı John William Brodie-Innes'in (Brodie-Innes, 1848-1923) sloganı. — Not. çeviri

 

18

 

 

 

R. W. Felkin'in sloganı olan "Sonu hatırla" (lat.), (yukarıya bakın). — Not. çeviri

 

19

 

 

 

"Çarın Sırrı" ( lat. ), Tobit Kitabı'ndan, 12:7, Arthur Edward Waite'in sloganı (Waite, 1857- 1942), ezoterik gelenek araştırmacısı, bir dizi okült eserin yazarı, biri ünlü Rider-Waite Tarot destesinin yaratıcılarından. — Not. çeviri

 

20

 

 

 

George Cecil Jones'un (Jones, 1870–?), İngiliz kimyager, okültist, Altın Şafak Tarikatı üyesi ve daha sonra Tarikat'ın kurucularından biri olan "Bilmek isterdim" (lat . Gümüş Yıldız (aşağıya bakın). — Not. çeviri

 

21

 

 

 

Latince adı "Argentinum Astrum" ("Gümüş Yıldız") kısaltmasıdır. — Not. çeviri

22

 

 

 

W. Shakespeare'in "Hamlet"inden alıntı (III, 2, 239, çeviren B. Pasternak). — Not. çeviri

 

23

 

 

 

Daha sonra bir Budist keşiş olan Altın Şafak Tarikatı'nın bir üyesi olan, eğitim görmüş bir kimyager olan Alan Bennett'in (Bennett, 1872-1923) sloganı "Işık olsun" (İbranice ) — Not. çeviri

 

24

 

 

 

"Hayat Ağacı" ("Hayat Ağacı", 1932), Altın Şafak öğretilerinin temellerini özetleyen I. Regardie'nin eseridir.

 

- Not. çeviri

 
Publicité
Publicité
Publicité